مطالب و اخبار

چه کارهایی بعد از لیپوماتیک نباید انجام داد

داشتن یک شکم صاف و زیبا با روش لاغری با لیپوماتیک امکان پذیر خواهد بود ، لیپوماتیک کمک می کند تا چربی های این ناحیه را بیرون بکشید و از آن لذت ببرید، رفع چربی ها از ناحیه شکم دائمی بوده و در یک جلسه انجام می گیرد.

نباید های بعد از عمل لیپوماتیک

نباید از آیس پک یا پدهای گرمایی برای پوست ناحیه درمان شده استفاده شود. نیازی به استفاده از محلول های ضدعفونی کننده ید دار مثل بتادین بر روی محل های برش نیست زیرا مکان های بریدگی بدون این محلول ها سریع تر و بهتر بهبود می یابند. در آب حمام، جکوزی، استخر یا دریا حداقل تا 7 روز بعد از درمان برای کاهش خطر عفونت نباید شنا کرد.

اجتناب از مصرف آسپرین و ایبوپروفن

به مدت 3 روز بعد از تخلیه چربی، استفاده از آسپرین، ایبوپروفن یا  (داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی) مانند بومزین، آناسین یا نوپرین ممنون است. می توانند خونریزی را با آسیب به ساختار پلاکتها افزایش دهند.همچنین پاسخ ایمنی به عفونت را با آسیب به ساختار گلبول های سفید خون پائین می آورند.

رعایت کردن و انجام به موقع نکاتی که تیم تخصص کلینیک پالت به شما توصیه میکند باعث حذف عوارض جانبی بعد از عمل می شود.

حالت تهوع

تهوع و استفراغ از جمله عوارض جانبی هستند که ممکن است برای یک هفته یا بیشتر بعد از تخلیه چربی اتفاق افتد. تأخیر یا تسریع قاعدگی ماهانه نیز عارضه جانبی هر عملی می تواند باشد.(بی نظمی در قاعدگی)

بالا رفتن دما در طول 48 ساعت اول پس از عمل، نتیجه طبیعی واکنش بدن به ترومای ناشی از تخلیه چربی است.

تورم و التهاب

بالا رفتن دما در طول 48 ساعت اول پس از عمل ، نتیجه طبیعی واکنش بدن به ترومای ناشی از تخلیه چربی است.
تورم، التهاب و زخم شدن از عوارض شایع تخلیه چربی هستند. برای کاهش ورم و التهاب می توان دو عدد تیلنول هر 4 ساعت تجویز نمود. احساس ناراحتی و زخم زیر پوست تا روز دوم از تخلیه چربی ممکن است بیشتر شود و سپس روزانه بهبود می یابد.

کبود شدگی

کبود شدگی به دنبال تخلیه چربی با لیپوماتیک کمتر از سایر روش های تخلیه چربی است. اگر چه، هر چه حجم چربی تخلیه شده بیشتر باشد، ریسک کبود شدگی، بیشتر خواهد بود. احتمال و میزان کبودی از فردی به فرد دیگر متغیر است.

درد و تورم

درد و تورم به دلیل واکنش التهابی به ترومای ناشی از تخلیه چربی ممکن است اتفاق افتد و 5 تا 10 روز بعد از درمان افزایش یابد. هر چه روش انجام درمان کم تهاجمی باشد درد و تورم پس از آن بیشتر خواهد بود.

خارش

خارش نواحی درمان شده، چند روز بعد از تخلیه چربی ممکن است به عنوان بخشی از فرایند عادی بهبود اتفاق افتد. برای بهبود این حالت می توان از تجویز داروهای ضد خارش استفاده کرد.

تاریخ ارسال : 18 آذر 1398

امتیاز دهی به مطلب